Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

26
Fri, Apr
106 New Articles

S-a deschis centrul medical de permanenta la Turda

Eveniment
Tools
Typography

Luni, 27 februarie, la orele 13.30 a avut loc deschiderea oficială a centrului medical de permanenţă de la Turda. Funcţional cu 1 martie 2012 şi localizat în strada Andrei Mureşanu nr. 15, centrul deschis la Turda se află în clădirea policlinicii turdene, iar deschiderea sa a fost gândită în sprijinul unei comunicări mai eficiente între posibilii pacienţi şi sistemul medical.

„Cu aportul Casei de Asigurări către care am înaintat propunerea şi a Direcţiei de Sănătate Publică a luat fiinţă acest centru de permanenţă”, spunea directorul DSP, Dorina Duma, subliniind şi unul din aspectele importante pe care pacienţii trebuie să îl aibă în calcul în ceea ce priveşte centrul de permanenţă: „Spre deosebire de accesul la cabinetul medicului de familie sau într-un sistem de asigurări de sănătate a acelor persoane care fac dovada calităţii de asigurat, în acest centru de permanenţă se poate adresa oricare persoană care are nevoie medicală, indiferent de calitatea de asigurat sau neasigurat”.
Astfel, la nou deschisul centru medical de permanenţă de la Turda, dacă un cetăţean are o nevoie medicală primară, de natura asistenţei medicale primare, cetăţeanul respectiv se poate adresa acestui centru unde personalul îi asigură consultaţia şi tratamentul fără să condiţioneze acest lucru de calitatea de asigurat.
Astfel, spunea Dorina Duma, în centrul de permanenţă de la Turda se pot trata afecţiunile uşoare, adică cele care-i permit pacientului să se deplaseze la centru pe propriile picioare sau însoţit de aparţinători, directorul DSP Cluj dând şi câteva exemple: „o febră, 37-38, sau o cefaleee care a apărut, care nu este specifică, o durere toracică, te-ai tăiat la un deget, te-ai ars, sau ai un vertij, o senzaţie de slăbiciune. Pacientul poate primi indicaţii, tratament, sau să fie urmărit de medicul de familie”.
Pe lângă că vine în sprijinul pacientului – oferind un program de funcţionare în perioada în care cabinetele medicilor de familie sunt închise – centrul de permanenţă de la Turda mai are un alt rol: acela de a degreva serviciul de ambulanţă, centrul de primiri urgenţe, respectiv unitatea de primiri urgenţe, Dorina Duma explicând că tratarea sau consultarea afecţiunilor uşoare într-un astfel de sistem vine, de fapt, în sprijinul celor care chiar au o urgenţă majoră şi chiar au nevoie ca ambulanţa să ajungă la timp la ei şi medicii de la serviciul de urgenţă să nu fie ocupaţi cu afecţiuni medicale minore.
„30% din totalul urgenţelor reprezintă urgenţa majoră, urgenţa la care trebuie să ajungi, cât de rapid, cu condiţia să ai maşină disponibilă, să nu fie blocată etc. Centrul de permanenţă degrevează tocmai cele 60-70% din urgenţe şi din punct de vedere al activităţii medicale, Turda, ca zonă, are cele mai multe solicitări, după Cluj-Napoca”, preciza şi Horia Simu, directorul Serviciului de Ambulanţă Cluj.
Reluând ideea degrevării centrului de primiri urgenţe, Emilia Groza, în calitate de preşedinte al Casei de Asigurări de Sănătate Cluj, a precizat că unitatea pe care o reprezintă va monitoriza activitatea centrului dar şi-a exprimat şi convingerea că locuitorii municipiului Turda şi a localităţilor din apropiere vor fi mulţumiţi de activitatea centrului. Pe de altă parte, conferenţiar Claudia Gherman – în calitate de preşedinte al Colegiului Medicilor Cluj – consideră salutară iniţiativa, apreciind că centrul medical de permanenţă de la Turda „ajută pacienţii, dar ajută şi cazurile să ajungă la specialistul care trebuie, la unităţile care vor fi capabile să le acorde, dacă va fi nevoie, asistenţă”.
Constituit prin asocierea a şapte medici de familie, centrul de permanenţă de la Turda va avea un program între orele 19.00 şi 07.00, în zilele de sâmbătă şi duminică şi în perioada sărbătorilor legale funcţionând 24 de ore din 24.
Medicii de familie care s-au asociat pentru constituirea centrului medical de permanenţă de la Turda sunt: dr. Daniela Gorcioaia, dr. Carmen Giurgiu, dr. Alina Bucur, dr. Pop Corina, dr. Maria Seliştean, dr. Smaranda Vlas şi dr. Mihaela Şasa, coordonatorul centrului fiind medicul Daniela Gorcioaia, cea a cărei alocuţiune de la inaugurare a fost extrem de concisă: „Sper să facem treabă bună aici”.
„Doresc să felicit şi să mulţumesc acestui colectiv de medici inimoşi care prin spirit şi prin investiţie au pregătit pentru turdeni şi nu numai acest centru de permanenţă. Sunt convins că este un plus de valoare în ceea ce priveşte actul medical şi este binevenită această iniţiativă. Sper să fie toată lumea mulţumită, să fie ceva nou şi de folos tuturor” spunea şi viceprimarul Mircea Irimie, de asemenea prezent la evenimentul care marca deschiderea centrului.
Cât priveşte plata personalului care deserveşte acest centru de permanenţă, ea se face „de la bugetul de stat, prin transfer, către bugetul fondului naţional al asigurărilor sociale de sănătate, respectiv către Casa Naţională de Sănătate, iar Casa Judeţeană procedează la încheierea contractului cu medicii care deservesc acest centru şi solicită fondurile de la Casa Naţională pentru a fi plătiţi în regim de gardă”, spunea Dorina Duma acceptând că, în prima fază, centrul va fi accesat mai puţin, până când oamenii se obişnuiesc şi încep să cunoască centrul.
Precizând că, la momentul de faţă există un centru similar la Cluj, unul în comuna Mociu (unde s-a desfiinţat spitalul) şi la Turda, directorul DSP Cluj spunea: „Vom monitoriza activitatea centrului şi vom vedea dacă există o accesare eficientă a acestui centru şi dacă populaţia a înţeles că este înfiinţat tocmai pentru a putea fi accesat cu uşurinţă”, despre costurile de funcţionare şi întreţinere Dorina Duma spunând că „sunt ale celor care s-au asociat, din banii pe care îi primesc prin contractul cu Casa de Asigurări” şi că „tariful este pe oră, nu în funcţie de numărul de pacienţi”.
Cât priveşte perspectiva deschiderii a astfel de centre similare, directorul Direcţiei de Sănătate Publică preciza: „în măsura în care medicii se asociază şi solicită deschiderea a astfel de centre, ele se vor deschide”.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS