La propunerea conducerii PNL a Ministerului Educației, Guvernul a aprobat Ordonanța de urgență privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de preșcolari și elevi dezavantajați, care beneficiază de sprijin educațional pe bază de tichete sociale pe suport electronic, acordate din fonduri externe nerambursabile.
Actul normativ prevede alocarea sumei de 120 milioane euro, pentru copiii dezavantajați din învățământul de stat preșcolar, primar și gimnazial, prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027. Astfel, în următorii patru ani școlari, vor fi acordate tichete sociale pentru sprijin educaţional, în valoare de 500 lei/copil. De această susținere vor beneficia 410.000 copii din medii dezavantajate, suma fiind destinată achiziționării de rechizite și articole de vestimentaţie, în vederea participării corespunzătoare la cursurile școlare și preșcolare.
Ministerul Educației urmează să centralizeze cererile în vederea acordării sprijinului educațional menționat, fiind eligibili copiii din învățământul de stat preșcolar, proveniți din familii defavorizate, care îndeplinesc condițiile prevăzute de Legea nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificările şi completările ulterioare. O altă categorie a celor care vor primi ajutorul de 500 lei/anual este reprezentată de elevii din ciclul primar și gimnazial înscriși în unități de învățământ de stat, care sunt în întreținerea familiilor al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de bază minim brut pe țară.
Conform normelor de aplicare a actului normativ, unitățile de învățământ au obligația de a informa părinții sau părintele singur/reprezentantul legal sau reprezentanții legali cu privire la condițiile de eligibilitate pentru acordarea tichetelor sociale.
Alocarea acestor sume copiilor reprezintă, fără îndoială, un sprijin important pentru familiile aflate în diferite stadii de vulnerabilitate, mai ales cele din zona rurală, cu posibilități materiale reduse.
Sunt convinsă că sprijinul educațional își va atinge scopul urmărit, respectiv diminuarea fenomenului abandonului școlar și majorarea ratei de școlarizare a elevilor din categoriile defavorizate.
Deputat PNL Cluj,
CRISTINA BURCIU