Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

15
Wed, May
82 New Articles

Cine sunt castigatorii concursului national organizat de CRD Turda

Actualitate
Tools
Typography

Premierea câştigătorilor celei de-a noua ediţii a concursului naţional "Toleranţă şi convieţuire în spaţiul public" a avut loc azi, 24 iulie 2013, la sediul Centrului Raţiu pentru Democraţie în cadrul unui eveniment care s-a desfăşurat cu începere de la orele 10.00.

Alături de organizatori şi câştigători, la eveniment au fost prezenţi şi reprezentanţi ai partenerilor implicaţi în competiţie cât şi ai administraţiei locale.
Reprezentantă a CRD, Mădălina Mocan a vorbit celor prezenţi mai mult despre Centrul Raţiu pentru Democraţie, ce este acest centru, ce valori promovează şi cum s-a implicat, de-a lungul timpului, Fundaţia Familiei Raţiu în diverse acţiuni al căror principal scop era promovarea valorilor democratice.
"Eu, unul, sunt mândru de activităţile pe care le realizează CRD. Ba mai mult decât atât, acest proiect se află la a noua ediţie, ceea ce înseamnă o constanţă", spunea viceprimarul Turzii, Lucian Nemeş, observând că CRD reuşeşte să strângă la Turda tineri din diverse zone ale ţării, ceea ce ridică municipiul orientându-l spre o zonă turistică importantă. Definindu-se pe sine ca un exponent al generaţiei tinere, Lucian Nemeş aprecia implicarea tinerilor la nivelul comunităţii considerând că aceasta este calea de urmat.
Aceeaşi idee - a necesităţii implicării tinerilor - a fost reluată, sub altă formă, de Alina Constantinescu - reprezentant al British Council - care exemplifica printr-un moment în care a fost pusă să facă angajări pentru un post de asistent de proiect. Experienţa unor CV-uri generoase şi realizarea interviurilor a dus mai degrabă la concluzia că nu întotdeauna un CV este singurul care contează ci şi activitatea desfăşurată de individ. astfel, Alina Constantinescu invita tinerii să se implice în diverse activităţi, în special în activităţi de voluntariat, care le oferă posibilitatea să câştige o experienţă în plus pe lângă eventualele cunoştinţe dobândite în timpul şcolii.
Din perspectiva sa de persoană implicată în organizarea şi derularea concursului "Toleranţă şi convieţuire în spaţiul public", profesorul turdean Florin Stan s-a referit mai mult la competiţie şi la modul în care aceasta a evoluat de-a lungul celor nouă ani de când se desfăşoară.
Astfel, pentru ediţia din 2013 organizatorii au lansat o provocare tinerilor: să se prezinte în concurs cu proiecte prin care să schimbe ceva în comunitate. Juriul a avut o misiune destul de grea. Fiind vorba de un concurs naţional, recunoscut de Ministerul Educaţiei Naţionale şi înscris în calendarul de activităţi educative naţionale extraşcolare al MEN, la ediţia din 2013 a concursului organizat de CRD au participat un număr de 56 de proiecte sosite de la participanţi din toată ţara al căror număr total a fost de 246 de elevi din 21 de judeţe.
Din cele 56 de proiecte juriul - care şi-a propus ca, în prima fază, să aleagă 10 proiecte - a fost nevoit să aleagă 11 proiecte, pe care să le reanalizeze ulterior şi dintre care să se evidenţieze cei trei câştigători ai celei de-a noua ediţii. Pentru că proiectele erau toate bune, juriul s-a trezit în postura de a declara cinci proiecte câştigătoare, astfel că s-au acordat premiile 1, 2, şi 3 plus încă două premii speciale.
Mai jos aveţi clasamentul - aşa cum a fost el decis de juriu - conţinând numele proiectelor câştigătoare, numele elevilor care au realizat fiecare proiect, numele dascălilor care i-au coordonat precum şi instituţiile de învăţământ şi oraşele din care elevii provin.

Premiul I
Proiectul "Curat democratic" realizat de elevii Sânziana Ţogan, Anca Spânu, Andreea Alexandroaia, Sandra Ciurilă, Diana Ştefan de la Colegiul Naţional "Mihail Sadoveanu" Paşcani, coordonaţi de prof. Haricleea Mercaş şi Mihaela Vatavu

Premiul 2
Proiectul "Sonata unui suflet trist. Pentru Alexandra" realizat de elevii Emma Butnaru, Diana Pascu, Alexandra Vieru şi Vasile Dragoş de la Colegiul Naţional de Artă "Octav Băncilă" laşi, coordonaţi de profesorii Florentin Ciobotaru şi Alice Florentin Şvaiţer.

Premiul 3
Proiectul "Locul unde nu se întâmplă nimic" realizat de elevii Bianca Aelenei, Florin Iulian Bucşă, Cristi Coşulenu, Anca Constantin, Mădălina Elena Mie, Alexandra Muscalu, Cristina Puiu şi Manuel Rău de la Colegiul Naţional "Mihail Sadoveanu" Paşcani, coordonaţi de profesorii Angela Caşariu şi Vasilica Dimitrie-Sărghie.

Premiu special
Proiectul "Meniul V.l.P." realizat de eleva Angela Oarză de la Liceul Teoretic "Grigore Moisil" Iaşi, coodonată de profesor Măria Rados.

Premiu special
Proiectul "Diferiţi sub aceeaşi umbrelă" realizat de elevii Davîd Buzatu, Ana Miruna Cucu, Teodora Smărăndoiu, Raluca Stoica, Ariana Şerban şi Ana Mana Zamfirescu de la Colegiul Naţional "Sfântul Sava" Bucureşti, coordonaţi de profesor Cristina Văduva.

Potrivit lui Florin Stan, fiecare din primele trei proiecte premiate vor primi, ca premiu, câte 2.000 de lei, iar celelalte două proiecte vor primi câte 800 de lei, plus sprijin logistic din partea British Council pentru ca respectivele proiecte să poată fi aplicate. Aşa cum spunea Florin Stan, etapa premierii este una intermediară pentru că tinerii vor trebui să se întoarcă în comunităţile din care provin unde să aplice proiectele pe care le.-au realizat iar în luna octombrie să prezinte, fiecare, câte un raport privind modalitatea în care proiectul a fost aplicat şi rezultatele aplicării proiectului.
Tot azi, după festivitatea de premiere, în programul zilei s-a mai aflat ateliere de lucru în cadrul cărora participanţii au analizat proiectele, au venit cu propuneri de îmbunătăţire şi au discutat pe marginea modalităţilor de întocmire a proiectelor.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS