Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

29
Mon, Apr
105 New Articles

Tinerii antreprenori din Campia Turzii, "luati in vizor" in proiectul "Vest-Nord-Vest Start-Up"

Eveniment
Tools
Typography

Sala de şedinţe a Palatului Cultural "Ionel Floaşiu" a găzduit luni, 20 aprilie, cu începere de la orele 12.00, conferinţa de lansare a proiectului "Vest-Nord-Vest Start-Up", proiect dedicat promovării culturii antreprenoriale şi finanţării ideilor de afaceri dezvoltate de tinerii întreprinzători.

"Grupul ţintă reprezintă studenţi, persoane cu vârste între 18 şi 25 de ani înregistrate în învăţământul superior sub orice formă de învăţământ - privat sau de stat - sau persoane de gen feminin cu vârste între 18 şi 40 de ani, tineri antreprenori", spunea administratorul public Petre Pop despre proiectul care se desfăşoară în perioada februarie-decembrie 2015 şi care are o valoare totală de 5.565.137,60 lei, proiect în care municipiul Câmpia Turzii este beneficiar, alături de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, filiala Arad, care este partener în proiect.

"Este o acţiune de pionierat, dar cel mai important lucru pe care vrem să îl punem în valoare este ideea că într-un spaţiu dezvoltat, într-un mediu care a creat o anumită cultură organizaţională, unde oamenii au fost mai mult obişnuiţi să meargă la serviciu şi alţii să gândească într-un anumit sens cariera lor profesională, acolo este riscul cel mai mare pe care îl are comunitatea", mai spunea Petre Pop explicând că existenţa potenţialului şi infrastructurii poate ajuta la promovarea de modele de antreprenoriat în comunitate exemplul dat aici de administratorul public de la Câmpia Turzii fiind campania "Şi noi putem" derulată cu ceva timp în urmă la nivelul municipiului.

În calitate de director executiv al filialei Arad a Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, Mihaela Breaz şi-a exprimat speranţa unui parteneriat solid cu administraţia de la Câmpia Turzii, parteneriat "pe care să construim împreună", intervenţia directorului executiv fiind scurtă şi precedând prezentarea pe care urma să o facă.

"Apelul meu este pentru o abordare responsabilă a acestui proiect, care este un proiect cumplit şi dacă nu reuşim să atingem parametrii prevăzuţi în proiect, trebuie să dăm banii înapoi. Problema e cine îi dă", atrăgea atenţia primarul Câmpiei Turzii, Radu Hanga, îndemnând la abordarea cu maximă seriozitate derularea proiectului şi sugerând încercarea dimensionării volumului cheltuielilor cât mai aproape de ce va însemna rezultatul prognozat.

După ce a prezentat care sunt ideile administraţiei locale pentru dezvoltarea municipiului Câmpia Turzii, viceprimarul Avram Gal s-a referit şi la proiectul la a cărui conferinţă de lansare tocmai asista: "Am mare încredere în echipa de implementare, în domnul Petre Pop, sunt ferm convins că vor duce la bun sfârşit acest proiect împreună cu dumneavoastră, toţi. Ţelul nostru este ca acest municipiu să fie un municipiu frumos, în care ne dorim cu toţii să trăim şi copiii noştri să trăiască la fel în continuare".

Având ca obiectiv general dezvoltarea competenţelor antreprenoriale şi manageriale ale tinerilor din regiunile vest şi nord-vest şi vizând promovarea spiritului antreprenorial pentru generarea unui număr crescut de afaceri în zonele de implementare, proiectul lansat la Câmpia Turzii are ca obiective specifice:

- promovarea culturii antreprenoriale şi a unui spirit inovativ în rândul tinerilor din regiunile de implementare;
- dezvoltarea aprtitudinilor antreprenoriale a 400 de persoane prin furnizarea de programe de formare profesională acreditate ANC;
- realizarea a două concursuri de idei de afaceri, în fiecare regiune de implementare, în cadrul cărora vor fi selectate 40 de idei de afaceri care vor beneficia de finanţare nerambursabilă;
- înfiinţarea şi operaţionalizarea a două centre pentru sprijinirea afacerilor, precum şi susţinerea altor două centre de afaceri, deja existente;
- susţinerea iniţiativelor antreprenoriale şi stimularea ocupării pe cont propriu prin sprijin acordat unui grup ţintă de 400 de persoane în vederea realizării unui plan de afaceri;
- demararea schemelor de ajutoare şi direcţionarea de stimulente pentru a sprijini dezvoltarea durabilă, prin înfiinţarea a 40 de firme noi, crearea a minim 80 de noi locuri de muncă, menţinute pentru o perioadă de cel puţin şase luni după finalizarea proiectului.

Ulterior altor dicursuri care au aparţinut lui Nemeti Andrei (consilier judeţean din partea UDMR şi om de afaceri) sau lui Horaţiu Bretoiu (consilier local şi, de asemenea, om de afaceri), a venit rândul Mihaelei Breaz să facă prezentarea despre care vorbea în intervenţia iniţială pe care a avut-o la întâlnirea de la Câmpia Turzii.

Pentru că vorbitoarea venea de la Arad, prezentarea Mihaelei Braz s-a concentrat în special pe acest municipiu - şi pe judeţul Arad - şi asta la lansarea unui proiect la Câmpia Turzii.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS