Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

02
Thu, May
101 New Articles

Compania de Salubritate Campia Turzii opteaza pentru variante de a incasa banii de la beneficiari

Actualitate
Tools
Typography

Privită dintr-un anumit punct de vedere, situaţia Companiei de Salubritate Câmpia Turzii nu pare să fie dintre cele mai fericite. Directorul Companiei de Salubritate, Lucian Şandru, a şi explicat de ce.

Problema principală este numărul de plătitori ai serviciului de salubritate în comparaţie cu numărul de locuitori ai municipiului, număr pentru care se prestează acest serviciu de salubritate.

Astfel potrivit directorului Lucian Şandru, numărul de locuitori ai municipiului, aşa cum se arată în documentele de la Inastitutul Naţional de Statistică, ar fi de 28.595, lucru care pentru directorul Companiei de Salubritate pare ceva mei greu de crezut, cu atât mai mult cu cât numărul de plătitori ai serviciului este de aproximativ 16.000.

În opinia lui Lucian Şandru lucrurile au o rezolvare cât se poate de simplă. Compania de salubritate - care se afă în administrarea administraţiei locale - a venit cu două propuneri: fie se măreşte tariful la serviciul de salubritate, fie se optează pentru o taxă de salubrizare, care să fie plătită de toţi contribuabilii de la Câmpia Turzii.

"Categoric măsura coercitivă şi care va putea fi pusă în aplicare cel mai bine este taxa de salubrizare şi asta ar fi funcţională şi pe viitor pentru că, altfel, soluţii de avarie se mai pot găsi, dar... Trebuie ca toată lumea să conştientizeze că e nevoie de un sistem care să funcţioneze. Ei, ca acest sistem să funcţioneze, trebuie ca toată lumea să înţeleagă că un oraş curat poţi să îl menţii, poţi să îl ai dacă toată lumea se implică" spunea Lucian Şandru dând astfel de înţeles că varianta pentru care Compania de Salubritate Câmpia Turzii optează este taxa de salubritate.

În încercarea de a face o imagine asupra situaţiei Companiei de Salubritate şi a fondurilor de care acestea dispune, directorul a explicat că în 2012 salariul minim era de 700 de lei, salariu care în 2015 ajunge la 1.050 de lei, ceea ce ar însemna o creştere de aproximativ 50%. Pe lângă această creştere a valorii salariilor, Lucian Şandru amintea şi de o creştere a preţului la combustibili, în contextul în care, la momentul de faţă, costurile cu salariile la Compania de Salubritate sunt în procent de aproximativ 48% iar tarifele pentru serviciile prestate nu s-au mai modificat din 2012

Întrebat care dintre cele două variante expuse şi prezentate administraţiei locale - taxa de salubritate sau majorarea de tarif - este de preferat, până la urmă, Luncian Şandru a răspuns: "În ideea noastră, un sistem care să funcţioneze ar fi taxa de salubrizare. Dacă acest sistem s-ar pune în aplicare, la nivel de ţară, eu cred că ţara noastră ar putea să fie mult mai curată. În momentul de faţă, însă, cum vă explicam, foarte multă lume profită".

Chiar mai mult, Lucian Şandru a oferit şi câteva exemple în cifre: "Păi imaginaţi-vă: 5,3 lei (n.r. - tariful actual) înmulţit cu 3.000 de persoane (n.r. - care nu plătesc), de exemplu, este ceva peste 15.000 de lei. Pe de altă parte, o majorare de tarif cu aproape un leu la 16.000 de plătitori suntem în aceeaşi valoare".

Fiind o companie aflată în administrarea Consiliului Local şi a Primăriei Câmpia Turzii, l-am întrebat pe Lucain Şandru în ce măsură administraţia locală poate ajuta compania. Directorul Companiei de Salubritate a spus că tocmai de aceea s-au şi depus adresele la Primărie, tocmai în vederea găsirii unei soluţii, a optării pentru una dintre variante, variantă în lipsa căreia - oricare ar fi această variantă - lucrurile nu stau tocmai bine. "Pe zi ce trece, se şi constată întârzieri tot mai mari la plată ale beneficiarilor serviciilor de salubritate iar dacă situaţia continuă ajungem să intrăm în colaps că nu mai putem face faţă plăţilor - salarii, combustibil şi aşa mai departe". adăuga directorul Companiei de Salubritate.

Totuşi, nici Compania de Salubritate nu pare să fi stat cu mâinile în sân: "O altă măsură pe care am luat-o a fost de a acţiona în instanţă agenţi economici, de a apela la serviciile executorilor judecătoreşti. Poţi să înţelegi că o lună-două este mai greu dar avem clienţi care de 9-11 luni nu au achitat nimic. Pentru aceştia s-a luat decizia de a fi acţionaţi în instanţă. Chiar dacă sunt sume mici de recuperat, ele se adună în timp", spunea Lucian Şandru explicând că ar fi şi un dezavantaj: "De exemplu o persoană care locuieşte singură are de achitat un tarif lunar de 6,5 lei. Dacă nu a plătit 10 facturi, ar fi o valoare de 65 de lei. Doar pentru ca executorul să comunice începerea procedurii de recuperare a banilor cheltuiala este undeva de 40 de lei, deci vă daţi seama că automat clientul este în pierdere", celtuielile suplimentare fiind achitate tot de către client, de beneficiarul serviciilor de salubritate care se dovedeşte a fi rău platnic.

Suma de recuperat la finele lui 2014 a fost, spunea directorul Companiei de Salubritate, destul de mare, în al ptrulea trimestru al anului trecut primind somaţie sau fiind acţionaţi în instanţă nu mai puţin de 150 de beneficiari ai serviciilor de salubritate, persoane fizice sau juridice.

"Noi facem o solicitare cetăţenilor şi le cerem sprijinul de a-şi achita datoriile la timp. Sumele sunt corecte, preţul nu e unul foarte ridicat şi noi, pe de altă parte, ne străduim să oferim servicii de cea mai bună calitate. Dacă nu, în continuare vom fi nevoiţi să acţionăm în instanţă pentru recuperarea datoriilor faţă de noi", încheia Lucian Şandru.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS