Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

Centura ocolitoare - precizari ale USL Turda

Diverse
Typography

Vizavi de disputa dintre primarul şi viceprimarul Turzii, Tudor Ştefănie, respectiv Lucian Nemeş, care revendică paternitatea ideii realizării unei legături între Autostrada Transilvania şi centura ocolitoare Vâlcele – Apahida, prin comunele Sănduleşti şi Tureni, facem următoarele precizări:

Cu ocazia întâlnirii pe care ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a avut-o la Turda în 6 iunie, cu senatorul social-democrat Alexandru Cordoş şi membri ai organizaţiilor locale ale PSD şi PNL, candidatul USL (PSD+PNL Cluj) pentru funcţia de primar, Cristian Matei, l-a informat pe membrul Cabinetului Ponta despre necesitatea rezolvării a trei probleme vitale: reluarea exploatării căii ferate înguste Turda – Câmpeni, pe care circula celebrul trenuleţ „Mocăniţa”, refacerea drumului naţional DN 15 şi necesitatea unei rute ocolitoare pentru scoaterea traficului greu din Turda”.
După trei luni de la momentul discuţiei dintre liderul USL Turda, Cristian Matei şi ministrul Silaghi, s-au făcut primii paşi în vederea concretizării ideii de a se realiza un drum de legătură între Autostrada Transilvania şi centura ocolitoare Vâlcele – Apahida, pentru scoaterea definitivă a traficului greu din Turda. După întocmirea studiului de fezabilitate, urmează ca, în 2013 să se identifice soluţiile de finanţare a unui tronson de drum ce va face legătura între Autostrada Transilvania şi centura ocolitoare Vâlcele – Apahida. Acest drum, în lungime de şapte kilometri, ar porni de la podul din Sănduleşti, ar intra pe păşunea Tureniului, de unde, după intersectarea DN 1, între Turda şi Cluj-Napoca, ar trece prin Mărtineşti, pentru ca în final să se unească cu centura ocolitoare Vâlcele – Apahida.
Acest drum va contribui decisiv la scoaterea traficului greu din Turda, deoarece noua cale va putea fi folosită de transportatorii care circulă pe direcţiile Dej – Bistriţa şi Dej-Baia Mare. Maşinile grele care circulă dinspre Târgu-Mureş spre Oradea ocolesc Turda pe tronsonul de autostradă ce se sfârşeşte la Gilău.
Într-adevăr, construirea unei centuri ocolitoare reprezintă o promisiune făcută de candidaţii PP-DD în campania electorală pentru alegerile locale, dar fără suport guvernamental, ideea, a cărei paternitate şi-o asumă viceprimarul Lucian Nemeş, nu se putea concretiza. Or, nu PP-DD –ul ci USL-ul a întreprins demersurile necesare pe lângă reprezentanţii Guvernului Ponta, în vederea construirii unui drum ce ar permite scoaterea traficului greu de pe străzile din Turda. Cât despre pretenţiile primarului Tudor Ştefănie, acestuia îi reamintim că proiectul construirii unei centuri ocolitoare, pentru descongestionarea traficului auto în Turda nu a reprezentat decât un motiv folosit în campania electorală premergătoare alegerilor locale din 2008, pentru a–i ademeni pe turdeni să voteze candidaţii PDL. Apoi, vreme de patru ani, guvernele portocalii conduse de către clujeanul Emil Boc au uitat cu desăvârşire de centura ocolitoare promisă turdenilor de către candidaţii PDL-ului.
Referindu-se la afirmaţiile din cuprinsul articolului “La Turda se dispută paternitatea proiectului privind scoaterea traficului greu din oraş” liderul USL Turda, Cristian Matei, a declarat: “Apreciem că PP-DD, prin persoana viceprimarului Lucian Nemeş şi PDL, prin primarul Tudor Ştefănie, îşi revendică paternitatea ideii construirii unui drum ce ar contribui la eliminarea traficului greu din Turda. Această înseamnă că există o voinţă politică comună pentru rezolvarea problemelor aduse de mine în atenţia ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi. Menţionez însă că meritul realizării obiectivelor amintite va aparţine USL-ului, formaţiune ai cărei membri le-au iniţiat şi care se află la guvernare, ceea ce înseamnă că poate şi va face ceea ce a promis cetăţenilor Turzii”.

Biroul de presă USL Turda
Miercuri, 10 octombrie 2012

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS