Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

19
Fri, Apr
107 New Articles

Cum se închiriază un deputat/candidat?

Agora
Tools
Typography

Sincer nu ştim... Dar altfel nu ştim cum să ne explicăm poza din imagine, un fel de evidenţă a existenţei posibilităţii unui astfel de demers, cel al închirierii.

Evident, situaţia ca cea care se vede aici a scăpat strategilor de imagine ai ALDE Turda. Din dorinţa "chipurilor pe toate gardurile" - cu atât mai mult cu cât această campanie electorală este mai restrictivă - iată că se ajunge la situaţii amuzante precum cea de faţă.

Nu o să ne luăm aici de aspectul luare/dare în chirie, ci mai degrabă o să încercăm să vedem ce a stat la baza unei astfel de întâmplări.

Cel mai probabil, majoritatea sunteţi tentaţi să credeţi că imaginile cu candidaţii strigau după vizibilitate, după popularitate şi, în consecinţă, proprietarul spaţiului a fost de acord cu afişarea chipurilor de candidaţi. Ba chiar - în lipsa unor afişe cu alţi cnadidaţi postaţi în 'cele fereşti - s-ar putea presupune că proprietarul este cel puţin simpatizant al candidaţilor şi al formaţiunii politice.

Ei bine, s-ar putea să ne înşelăm cu toţii: nu candidaţii beneficiază de un avantaj de pe urma proprietarului, ci e tocmai invers, adică proprietarul beneficiază de afişele cu candidaţi.

Explicaţia este una foarte simplă: adică trecătorii se uită după afişe să vadă şi ei cu cine să voteze şi - hopa! - dau cu ochii de numărul de telefon la care pot suna pentru închiriere (asta ca şi cum numărul de telefon nu era suficient de mare şi proprietarul avea nevoie să pună afişe cu candidaţi ca să atragă atenţia :))... ).

Dar situaţia e mult mai complexă decât v-aţi fi aşteptat: se lucrează la subliminale!

Păi hai să vedem ce vedem!

Dacă ne uităm prima dată pe afişe găsim acolo "Îndrăzneşte mai mult" iar apoi ochii ne cad peste mesajul cu "de închiriat". Adică dacă până acum nu erai hotărât, dacă nu erai mulţumit cu felul în care decurgea viaţa ta de plătitor de taxe şi impozite, ţi se sugerează să îndrăzneşti mai mult: să te gândeşti la varianta închirierii.

Acuma, e drept: un candidat nu e aşa simplu de închiriat şi închirierea are la bază ideea că atunci oferi ceva spre închiriere când ţi-ai făcut deja treaba cu acel ceva şi nu-ţi mai trebuie, dar te gândeşti că îţi poate aduce vreo sumă frumuşică.

Oricum, să dai în chirie nişte candidaţi este o adevărată îndrăzneală strategică. Sau poate mesajul e cu bătaie lungă, adică dacă se întâmplă ca respectivii candidaţi să nu facă mare brânză, oare proprietarul le sugerează că îi ia pe toţi în chirie în spaţiul ăla dacă nu mai au unde merge?

În fine, ideea e hilară pe ici-colo, prin părţile ei esenţiale. Cu toate acestea, măcar ideea posibilităţii unui demers nu are cum să nu ne stârnească o întrebare: dacă închiriem candidatul şi nu ne place, merge faza cu darea în plată, adică îl dăm cui ni l-a garantat şi scăpăm de belea?

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS