Potrivit calendarului Ministerului Educației, în perioada 5 - 7 februarie 2024, elevii claselor a VIII-a au susținut probele scrise în cadrul simulării examenului de Evaluare Națională, sesiunea februarie 2024, la disciplinele: limba și literatura română, matematică și limba și literatura maternă.
La nivelul județului Cluj, simularea examenului de Evaluare Națională s-a desfășura în 110 unități de învățământ preuniversitar, dintre care 45 de unități de învățământ sunt din municipiul Cluj-Napoca, pentru cei 5.834 de elevi ai claselor a VIII-a.
Probele scrise din cadrul simulării examenului de Evaluare Națională au fost susținute de 5.530 elevi, iar 304 au absentat.
Elementul de noutate al acestei sesiuni a simulării examenului de Evaluare Națională, a constat în faptul că, la finalul fiecărei probe de examen, lucrările elevilor au fost scanate și încărcate în platforma națională destinată evaluării digitalizate a lucrărilor scrise, fiind evaluate, aleatoriu, de către profesori evaluatori, din alte județe, decât cel de proveniență a lucrărilor.
Rezultatele simulării au fost publicate statistic vineri, 23 februarie 2024 și au fost comunicate, individual, elevilor, de către cadrele didactice care predau la clasă, astăzi, 26 februarie 2024, având în vedere faptul că, în județul Cluj, de azi, elevii reiau cursurile școlare, ulterior vacanței stabilite la nivelul I.Ș.J. Cluj, din perioada 19-23 februarie 2024.
În conformitate cu prevederile O.M.E., nr.6.760/2023, privind organizarea simulării Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2023 – 2024, notele obținute la simulările naționale se trec în catalog numai la solicitarea scrisă a elevului/părintelui.
În județul Cluj, rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a, la simularea examenului de Evaluare Națională, sesiunea februarie 2024, evidențiază o rată a notelor peste 5,00 (cinci) de 72,73%. Pe tranșe de note și pe discipline, rezultatele elevilor clujeni se prezintă astfel:
Aceste rezultate urmează să fie analizate, în perioada următoare, la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.COMUNICARE INSTITUȚIONALĂ, I.Ș.J. CLUJ
Tranșe de note | 1-1,99 | 2-2,99 | 3-3,99 | 4-4,99 | 5-5,99 | 6-6,99 | 7-7,99 | 8-8,99 | 9-9,99 | 10 |
Număr de elelevi | 28 | 236 | 472 | 772 | 940 | 987 | 968 | 831 | 296 | 0 |
Media / județul Cluj 6.22 |
0.51% | 4.27% | 8.54% | 13.96% | 17.00% | 17.85% | 17.50% | 15.03% | 5.35% | 0.00% |
27.27% | 72.73% |
Limba și literatura română | 1-1,99 | 2-2,99 | 3-3,99 | 4-4,99 | 5-5,99 | 6-6,99 | 7-7,99 | 8-8,99 | 9-9,99 | 10 |
5574 de lucrări evaluate | 68 | 201 | 254 | 450 | 662 | 887 | 1219 | 1236 | 594 | 3 |
% | 1.22% | 3.61% | 4.56% | 8.07% | 11.88% | 15.91% | 21.87% | 22.17% | 10.66% | 0.05% |
17.46% | 82.54% |
Limba și literatura maternă | 1-1,99 | 2-2,99 | 3-3,99 | 4-4,99 | 5-5,99 | 6-6,99 | 7-7,99 | 8-8,99 | 9-9,99 | 10 |
643 de lucrări evaluate | 1 | 9 | 9 | 40 | 47 | 77 | 126 | 166 | 166 | 2 |
% | 0.16% | 1.40% | 1.40% | 6.22% | 7.31% | 11.98% | 19.60% | 25.82% | 25.82% | 0.31% |
9.18% | 90.82% |
Evaluati | 1-1,99 | 2-2,99 | 3-3,99 | 4-4,99 | 5-5,99 | 6-6,99 | 7-7,99 | 8-8,99 | 9-9,99 | 10 |
5563 de lucrări evaluate | 71 | 929 | 1005 | 841 | 736 | 659 | 566 | 276 | 3 | |
% | 1.28% | 8.57% | 16.70% | 18.07% | 15.12% | 13.23% | 11.85% | 10.17% | 4.96% | 0.05% |
44.62% | 55.38% |