În perioada 5 - 7 februarie 2024, elevii claselor a VIII-a vor susține probele scrise în cadrul simulării examenului de Evaluarea Națională, sesiunea februarie 2024. Din totalul celor 5.834 de elevi ai claselor a VIII-a, 3.134 de elevi sunt din municipiul Cluj-Napoca.
Simularea examenului de Evaluare Națională pentru elevii claselor a VIII-a începe luni, 5 februarie 2024, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Marți, 6 februarie 2024, se va desfășura proba scrisă la Matematică, iar miercuri, 7 februarie 2024, va avea loc proba scrisă la Limba și literatura maternă.
La nivelul județului Cluj simularea examenului de Evaluare Națională se va desfășura în 110 unități de învățământ preuniversitar, dintre care 45 de unități de învățământ sunt din municipiul Cluj-Napoca.
În conformitate cu prevederile O.M.E., nr.6.760/7 decembrie 2023 privind organizarea simulării Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2023 – 2024, notele obținute la simulările naționale nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului/părintelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.
Rezultatele simulării vor fi publicate statistic și vor fi comunicate, individual, elevilor, de către cadrele didactice care predau la clasă.
Probele încep la ora 9:00, iar accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Elevii vor fi așezați câte unul în bancă, în ordine alfabetică, pe centru de examen.
Timpul alocat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, începând din momentul în care s-a încheiat completarea casetei de identificare din broșura cu subiecte. Toate sălile de clasă în care se vor susține probele scrise din cadrul simulării Evaluării Naționale sunt dotate cu sisteme de supraveghere video și audio.
Pentru rezolvarea subiectelor, elevii claselor a VIII-a vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor și a desenelor poate fi folosit și creion negru.
Elementul de noutate al acestei sesiuni a simulării examenului de Evaluare Națională, constă în faptul că, la finalul fiecărei probe de examen, lucrările elevilor vor fi scanate și încărcate pe platforma națională destinată evaluării digitalizate a lucrărilor scrise, urmând ca acestea să fie evaluate, aleatoriu, de către profesori evaluatori, din alte județe, decât cel de proveniență a lucrărilor.
Rezultatele obținute de elevi la simularea examenului de Evaluare Națională, sesiunea februarie 2024, se analizează la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar, în care acestea s-au desfășurat, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.
În acord cu prevederile legale în vigoare, comisiile din unitățile de învățământ preuniversitar în care se desfășoară simulările examenelor naționale îndeplinesc atribuții specifice și asigură organizarea și desfășurarea optimă a întregului proces.
Elevii cu cerințe educaționale speciale beneficiază de adaptări specifice tipului de deficiență, conform prevederilor Procedurii cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neuro-dezvoltare, care susțin examenele naționale – sesiunea 2024.
Programele de examen valabile pentru examenul național de Evaluare Națională 2024 pot fi consultate prin accesarea următorului link:
http://www.subiecte.edu.ro/2024/evaluarenationala/legislatie/.
„Simularea examenului de Evaluarea Națională este foarte importantă pentru elevii claselor a VIII-a, cu atât mai mult în contextul noii structuri a anului școlar an școlar, în care nu se susțin teze și nu toți elevii beneficiază de evaluări standardizate la nivelul unității de învățământ. Simularea examenelor constituie o oportunitate pentru elevi de a se acomoda cu condițiile de desfășurare a examenului, cu structura subiectelor, cu completarea datelor pe foile tipizate de examen oferind, atât lor, cât și cadrelor didactice un feed-back obiectiv asupra nivelului de cunoștințe și posibilitatea reglării demersului didactic pentru perioada următoare.Totodată, modalitatea de evaluare digitalizată reprezintă un prim examen pe care cadrele didactice trebuie să îl promoveze, astfel încât, în vară, la momentul examenelor, să nu existe disfuncționalități din punct de vedere organizatoric”, a declarat doamna Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.
COMUNICARE INSTITUȚIONALĂ, I.Ș.J. CLUJ
BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS