Site-ul www.AgoraMedia.ro foloseşte fişiere de tip cookies pentru a opera și îmbunătăți utilizarea site-ului și funcționalitatea serviciilor oferite precum şi pentru a îmbunătăţi experienţa dvs. de navigare, ele putând include informații despre data și ora vizitei sau istoricul de navigare, în general fiind vorba de fişiere de la terţi (youtube.com, vimeo.com, trafic.ro, Google Analytics etc.). Pentru continuarea accesării site-ului www.AgoraMedia.ro, vă solicităm permisiunea de a agrea politica noastră de utilizare cookies.

18
Thu, Apr
115 New Articles

Laura Miron despre generaţia de aur de la Şcoala Avram Iancu

Laura Miron

A. Iancu
Tools
Typography

Am stat de vorbă de nenumărate ori cu prof. Laura Miron (Deteşan), pe subiecte ce ţin de educaţie, de sistemul de învăţământ românesc, de posibilele lui probleme şi în acelaşi timp de soluţiile pentru acestea, dar întotdeauna, fără nici o excepţie, a vorbit despre elevii ei, despre rezultatele lor şi mai ales de calităţile lor umane.

Astfel că, de această dată, am rugat-o să ne povestească doar despre aceşti tineri şi a dat curs demersului nostru cu mult entuziasm. De la bun început, vorbind despre elevii promoţiei 2016 de la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” din municipiul Turda, ne-a mărturisit că aceştia că sunt „generaţa de aur”, tineri de care este foartă ataşată sufleteşte. Dar, aşa cum preciza, partea de comunicare realizată de conducerea şcolii – prof. Ioan Groza şi prif. Liana Stan – a fost un alt element necesar, esenţial pentru promovarea elevilor, atât în sânul comunităţii şcolare, cât mai ales dincolo de zidurile unităţii şcolare, cu sprijinul mass-mediei şi suntem întru totul de acord cu ea în această direcţie.

Aşadar, vă lăsăm în compania cuvintelor frumoase, pe care prof. Laura Miron le transmite prin intermediul nostru, despre elevii ei de excepţie. Iată ce ne-a mărturisit: 

„Aş începe prin a numi generaţia clasei a VIII-a A „generaţia de aur”. Copii care, în decursul celor patru ani de gimnaziu, s-au remarcat în primul rând prin maturitatea cu care au abordat propria pregătire, prin implicare, seriozitate, entuziasm, pasiunea cu care au participat la orele de Limba şi literatura română. Copii care au conştientizat cât de important este să îţi formezi o cultură generală temeinică, care au învăţat din pasiunea „pentru a şti”, pentru a afla, pentru a se autocunoaşte, iar nu „pentru că aşa trebuie”, nu pentru notă, nu pentru părinţi, nu pentru examne. Copii care au citit din fascinaţia pentru lectură, copii care, prin intervenţiile pe marginea textelor discutate, au transformat orele de literatură în dezbateri din care cu toţii am avut de învăţat. Din rândul lor s-au desprins şase elevi – Flavia, Ionuţ, Cprnel, Dragoş, Oana, Teodora, Ana – care au participat la olimpiadele de literatură română şi de lectură, olimpiade la care an de an au obţinut performanţe notabile.

De asemenea, îi evidenţiez pe elevii Ionuţ Bratu, Cornel Moldovan, Dragoş Oltean, Dan Arion, pentru seriozitate şi perseverenţă şi pentru talentul de a redacta texte argumnetative. Să nu le uităm nici pe Oana Gânja, Andrada Ignat, Ana Trifu, Ruxandra Popescu, Teodora Trifu, Oana Venţel, ale căror idei şi compoziţii de multe ori ne-au impresionat, ne-au surprins plăcut, prin spontaneitate şi creativitate, prin putearea de a sonda psihologia personajelor. Diana Crişan, Eliza Georgescu, Olivia Pap, Diana Măriuţă sau Rareş Grigorescu, sunt copii pe care i-am apreciat pentru curajul cu care şi-au susţinut punctul de vedere, pentru întrebările pertinente care au ajutat la înţelegerea sensurilor operelor discutate.Consider că aceste performanţe s-au întemeiat şi pe o adecvată promovare a acestor copii remarcabili, conducerea şcolii noastre prezentându-i cu promptitudine atât în faţa colegilor, a profesorilor şi a părinţilor, cât şi în mass-media.

Ca încheiere – şi pentru a răspunde unui mesaj primit chiar de la ei, mesaj a cărui subtilitate am apreciat-o mult – le-aş transmite şi eu: «I lived thousand lives, too».”

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS